Thursday, October 16, 2008

Corat Coret di Petang Hari

Hari ni langsung tak mengadap bos ... dah sah2 dia suruh aku study pasal waran perjawatan utk 437 jawatan baru tu ... banyak yg tak faham ... malas nak turun bawah ... aku lebih selesa tanya kat cc bib, cc lama aku yg masih sudi menawarkan khidmat ... skrg ni dah faham la sikit2 format yg sebenarnya ... dan bagaimana utk mengujudkan jawatan baru.

W/pun buat waran perjawatan ni tugas kerani .. tapi sebagai PSU jadi kewajipan utk meneliti permohonan yg dipinta sebelum memberi kelulusan utk mengeluarkan waran ... sebagai orang baru ... aku tak kisah kena belajar dari bawah ... rasanya itu yg terbaik ... setiap sesuatu tu pasti bermula dari langkah yang pertama.

Buat kawan2 yg sedang mencari pekerjaan, MARA memerlukan banyak tenaga kerja baik dlm pentadbiran dan tenaga pengajar dgn pengwujudan 4 MRSM baru di Mukah Sarawak, Tawau Sabah, Sungkai Perak dan Pekan, Pahang. Maktab Rendah Yayasan Terengganu di Besut juga khabarnya menawarkan banyak jawatan kosong yg perlu diisi dari pihak atasan hingga ke peringkat bawah sekali.

Lunch hour tadi boring sungguh ... tak de member nak makan ... ramai yg posa ... yg lain2 tak dapat dikesan ... masing2 bizi kot ... lapar punya pasal, menapak la aku sorg2 ke cafe ... cari gak kelibat teman2 kat cafe ... namun bayang pun tak de ... sudahnya tapau dan makan sorg2 kat bilik. ok la ... sambil makan ... layan lagu2 Indon... ada orang tu lunch kat PJH ... tak ajak pun ...ish! ish! ... sedih la ni ... he..he... jgn terasa lak si mawar kita tu ... gurau jer ...

No comments: