Wednesday, October 8, 2008

8 Syawal

Hari ke2 aku dan suami berpuasa ... hampir tak bersahur sebab nasi yg kumasak malam ... rupanya tak masak ... ehmm... lupa nak tekan suis ... so nasi terendam la satu malam ... ada nasi balance malam tadi dlm sepinggan ... share ngan abang ... cukup la ... keluar dri bilik air ... lauk dah terhidang atas meja, telur goreng dan milo panas ... thanks my hubby ...

Sebenarnya badan rasa tak sedap ... macam nak demam ... kul 9.30 malam aku dah masuk tidur ... ikmal dan abang khusyuk buat keje sekolah ... dlm 11.30 mlm bangun utk solat isyak, basuh n sidai baju, masak nasi ( tapi nasiku mentah ..he..he..) ... dan tidur balik kul 12.30 tghmlm. Masuk tidur ngan Ikmal jer ... abg still dengan keje dia ... tak tau masuk tidur kul berapa... biasanya temankan dia ... tapi sbb badan tak ok ... tu yg masuk tidur awal.

Tghmlm aku terjaga ... entah la rasa resah gelisah ... tapi tak tau apa yg aku resahkan ... ambik wuduk, tapi masih rasa serba tak kena. Ya Allah Ya Tuhanku ... jauhkan aku, keluargaku dari sebarang mala petaka dan kesulitan ... walau mata sukar utk dilelapkan ... pelukan yg tersayang sedikit mendamaikan jiwa yg bercelaru ini ...

2 comments:

Cikgu Eta said...

apa kena ni.. nasi tak masak, buku hilang...

seroja08 said...

malam tadi kepala memang mereng sikit ... la ni pening pasal buku lak .. ish!