Friday, January 9, 2009

Ari ni internet macam ada problem jer ... dari pagi aku cuba on-line ... tapi tak leh masuk gak ... nasib la dah malam ok sikit.

Sedar tak sedar dah seminggu lebih aku tinggalkan MOF ... jadi penganggur sementara ... tapi disebabkan sibuk dengan urusan rumahtangga, masak, mengemas, membasuh, hantar anak sekolah ... tak la terasa sangat masa berlalu ... cuma bila baca2 blog member kat MOF ... rasa rindu membara di jiwa dengan kawan2 terutamanya di bajet.

Teringat kenangan kat MOF ... lunch time ari jumaat ... confirm gi Alamanda atau pasar tani ... maklumlah time rehat dri 12.15 sampai 2.45 ptg ... cuma sejak si tulip merah sibuk dengan meeting post cabinet ... dan aku pun banyak hal minggu2 terakhir kat MOF ... ngan meetingnya ... bercutinya dan macam2 hal ...

Selain tu juga aku masih terima beberapa panggilan dari MECD tanya sapa wakil bajet utk attend meeting ... rasa kelakar gak ... maknanya kalau aku still keje ... itulah rutin biasa kena hadapi ... pegawai dri PKEN Perlis pun ada call bagitau nak jumpa kat MECD nanti. Agaknya nak bagi barang yg aku beli masa kat Padang Besar tu hari ... tapi sbb balik naik flight ... diaorg offer nak bagi kalau datang Putrajaya nanti ... tapi sebenarnya aku dah sedekahkan pada As atau Wani sbb tak sampai hati nak susahkan diaorang.

Tapi buat masa sekarang tak sesibuk waktu nak Bajet RMK-10 nanti ... tak dapat la nak merasa suasana dan bahang sebelum pembentangan Belanjawan oleh MKwgn yg baru ... mesti kelam kabut masa tu ... Jen, Fizah, Ila dan Onie ... lepas ni merasa la u all meeting sana sini utk dapatkan maklumbalas/pemantauan dri kementerian. Bulan Mac ni pembentangan pertama utk penyediaan Bajet RMK-10 nanti ... jgn lupa citer pengalaman yer.

No comments: