Sunday, November 2, 2008

Masih Ada Insan Baik Hati

Sabtu petang kami habiskan masa cuti mata di IKEA. Dah lama tak ke sana, dah nampak bangunan IKEA tapi sudahnya terlepas jugak jalan masuknya ... apa2 pun ... sampai juga kami ke sana ...

Time nak solat maghrib .... ramai sungguh orang ... ambik wudhuk pun kena beratur ... nak solat lagilah berhimpit2 ... alamak camana ni, dah la tak bawa telekung sendiri ... mesti lama punya nak tunggu dpt telekung ...

aku: "... kak, ni telekung surau ker ..." ,
hamba allah: " tak ... ni akak punya ... nak pinjam ker ..."
aku: " eh ... tak pe lah ... sian lak ngan akak ..."
hamba allah: " kalau nak akak tunggu ... "
aku : " ... tak nyusahkan akak ker nak kena tunggu2 ni ... "
hamba allah : ".. bolehlah tunggu kejap ... jgn zikir lama2 sudahlah ..."

Alhamdulillah, walaupun tak sempat tanya nama ... namun budi insan yg sudi meminjamkan telekung tu amat kuhargai ... hanya Allah yg dpt membalasnya.

Ahad ... awal pagi hbby basuh kedua2 kereta ... dari kul 7 sampai 9 lebih ... siap polish dan vakum dalam ... aku siapkan sarapan, kemas umah dan lipat kain yg dah menimbun ...

Tengahari kami ke pasar stadium ... tapi barang yg nak dibeli dah kehabisan ... terus ke Global Furniture ... konon nak cuci mata ... sudahnya satu barang lagi bakal memenuhkan rumah kami yg tak segah mana besarnya ... apa2 pun ... thanks hbby sebab dah penuhi permintaan isterimu ini ...

2 comments:

Tulip Merah said...

sy memang kemana2 bawak telekung.. leceh nak guna telekung surau ni.. baunya pun semacam...

asyik ke pasar stadium je????

seroja-08 said...

pasar stadium memang persinggahan wajib kitaorg tiap minggu... ha..ha..
bertolak awal x sangka sampai maghrib kat sana ... telekung biasanya dlm kete jer