Wednesday, March 25, 2009

Tugasan PBS

eta ... entry kali ni khas utk ko ... ni akak bagi sikit info yang akak terima dri aman shah ...

copy dri emel ...

Kesantunan berbahasa tu kena buat pemerhatian, rekod dan temubual sebenarnya. kena banyak rujukan tentang kesantunan berbahasa dulu. mula2 ingat nak buat tajuk 1, tapi guru besar sekolah cadangkan buat tajuk 3. sebab banyak bahan dan senang nak dapat. buat pemerhatian, temubual pun boleh, soal selidik tentang sistem komunikasi di sekolah tu macamana. tapi saya tak buat lagi. saya lepak kat library je dua hari ni.. esok saya mula kot.

a- contohnya dalam perbualan antara guru dengan guru : laras bahasa apa yang mereka guna. bahasa pasar ke, bahasa standard ke.

b- perbualan murid dengan guru,

c- perbualan murid dengan murid

d- bahasa yang digunakan dalam papan tanda ke, apa ke

e- ucapa guru besar atau guru2 semasa perhimpunan ke, semasa mengajar ke

'yang saya faham itulah'.

buktinya ;

a- melalui rakaman suara perbualan

b- melalui rakaman video

c- soal selidik


harap dapat membantu ...

3 comments:

Eta said...

kj

yg dibawah ni utk soalan 1 ke 3?

a- contohnya dalam perbualan antara guru dengan guru : laras bahasa apa yang mereka guna. bahasa pasar ke, bahasa standard ke.

b- perbualan murid dengan guru,

c- perbualan murid dengan murid

d- bahasa yang digunakan dalam papan tanda ke, apa ke

e- ucapa guru besar atau guru2 semasa perhimpunan ke, semasa mengajar ke

'yang saya faham itulah'.

buktinya ;

a- melalui rakaman suara perbualan

b- melalui rakaman video

c- soal selidik

Eta said...

kj

malaslah nak buat rakaman suara / video......

sy buat no. 3 gak kot.....
bukti2 seperti surat dah ada... papan tanda tu amik gambar je kan....

Eta said...

so akak buat soalan berapa? byk ke amik bahan kat sekolah?

saya risau gak esok dah hari ke lima tapi bahan utk soalan pbs tak byk lagi...

tmk tu lama tak sentuh... malas betul nak buat benda tu....