Monday, February 2, 2009

Rintihan Seorang Anak ...

Tadi petang call Imal ... jiwaku tersentuh lagi bila Imar citer dia menangis lepas mama dan papa balik semalam. Masa nangis tu dia berharap sangat mama datang balik dekat dia dan cium dia ...

Patut la masa kami balik semalam Imal langsung tak hantar sampai ke kereta ... sebaliknya hanya berbaring depan TV ... mungkin dia tak nak tunjukkan kesedihan dan airmatanya di hadapanku ... memang sebelum tu dia menangis masa mencium aku bertalu2 pabila aku nyatakan yg papa dah menunggu di kereta.

Baru 3 minggu berlalu ... tapi macam rasa dah lama sangat aku menyambung pengajian dan meninggalkan Imal di kampung. Aku cuma dapat katakan pada Imal betapa aku amat menyayanginya dan harap Imal dapat bersabar bila Imal katakan yg dia rindukan mama dia lebih seratus kali rindu ... mungkin utk menggambarkan rasa rindunya itu ...

Sama macam Imal ... aku juga tak sabar menanti ketibaan Sabtu ... hari boleh balik kampung... tapi 14 Feb. ni hari ganti ... harap2 balik tak sampai lewat petang.

No comments: