Thursday, August 28, 2008

Tatkala Hujan Membasahi Bumi

Pulang dari kerja semalam, hujan sepanjang jalan. Awal perjalanan hujan masih terkawal, tapi dah dekat dengan Shah Alam, hujan selebat-lebatnya dan suasana semakin gelap ... mulutku tidak henti-henti berselawat kerana ketakutan ... jalan juga bertambah sesak di ketiga2 lorong kerana pergerakan kereta amat perlahan... namun Alhamdulillah selamat juga sampai ke rumah.
Rancangan makan di luar bersama 2 orang adikku tidak kesampaian ... Milah dan suaminnya mencari penginapan di Klang kerana Milah tidak berani memandu bersama anaknya dlm keadaan malam n hujan lebat. Perancangan awal selepas menghantar suaminya ke hostel penempatan peserta, dia akan bermalam di rumahku. Sementara Padil yg memulakan perjalanan pukul 3 ptg dari Sg Petani hanya tiba di rumahku pukul 11 malam juga akibat hujan sepanjang perjalanan.

Kul 9.30 mlm, kami tiga beranak keluar makan di Restoran D'Orange. Restoran kegemaran kerana suasananya yg santai, makan sambil bersila dan banyak koleksi buku dan majalah2 utk tatapan sementara menunggu hidangan siap.Tak payah order, pelayan dah tahu apa yg kami mahukan, tentunya tomyam campur, daging masak merah, kailan ikan masin dan telur dadar. Mungkin sebab kesejukan, semua makanan selamat dalam perut kami. He..he... tak elok membazir ...

1 comment:

Cikgu Eta said...

woi terliur ngan menu-menu tu...