Thursday, August 7, 2008

Cuti Lagi


Ehm ... hari ni aku bercuti ... pagi2 lagi dah keluar ngan abang... ada hal yang perlu diselesaikan.

Tengahari selesai ... abang dan imal terus ke sekolah ... aku balik ke rumah.

Alang2 bercuti ... aku saja merajinkan diri mengubah suai kedudukan perabot ... sapu sampah ... lap habuk dan mop lantai. Harap2 bila abang balik nanti ... dia suka. Senyumanku melebar bila imal dan abg memuji hasil kerja yang tak seberapa ini.

Petang ... utk dinner aku bercadang nak masak sup tulang dan ayam berempah ... so awal2 lagi dah rebus tulang dalam periuk slow cooker dan perap ayam berempah ... Sambil menonton drama kegemaranku 'Soleha', aku membuat kentang goreng utk hidangan petang ... sambil menyediakan bahan utk makan malam nanti.


Cuaca hari ini kurang baik .... sejak tengahari hujan mencurah2 membasahi bumi ... tidak terlalu lebat tapi berlarutan hingga ke petang. Sudah banyak hari panas terik ... elok juga bila hujan ... setidak2nya hari ni aku tak payah siram pokok bunga ... he..he ...

1 comment:

Cikgu Eta said...

bukan saja ubahsuai umah, tp umah suai blog...