Saturday, September 26, 2009

Salam Aidilfitri 1430H

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua ... maaf zahir dan batin atas segala silap dan dosa ...

Raya kali ni turn rumah mertua ... pagi Jumaat, kebetulan dah cuti, sebelum bertolak balik, aku dan suami kemas rumah sikit2. sapu sawang, lap tingkp dan tukar apa2 yg patut ... he..he... dan lepas solat Jumaat barulah bertolak balik kampung. kami bertolak ke rumah mak aku dulu utk tolong berkemas dan bantu mak masak2 serba sedikit utk raya ... memang itu rutin kami setiap tahun. kalau turn rumahku, kami akan ke rumah mertua dulu dan begitulah sebaliknya. dah habis berkemas dan tolong mak kat dapur sekejap ... lebih kurang kul 4, barulah bertolak rumah mertua.

gambar2 sekitar raya ... susah sangat nak upload ... line tak berapa ok ...












hari ni ... aidilfitri dah masuk hari ke-7 .. dan aku dah balik ke shah alam sejak hari ke-5 lagi... kasihan dengan ikmal yang dah rindu sangat dengan rumahnya ... kebetulan kaum kerabat pun nak datang berkunjung sebelum habis cuti ...

hari ni aku masak bihun tom yam je ... ada 3 keluarga lagi tak sampai ... mungkin hari ni tapi tak confirm lagi ... tu yg malas nak masak lebih2 ... kalau tak jadi dtg ... kami dok perabih sendiri je la ...

Isnin ni aku dah kembali ke maktab ... refleksi keseluruhan praktikum sebagaimana yang diminta oleh Doc. Roshani langsung tak buat lagi ... esok dah kena kembali ke kampung hantar ikmal ... cepatnya masa berlalu.

No comments: