Monday, June 15, 2009

Bermula Kembali Persekolahan

Hari ni buat pertama kali dapat hantar Ikmal ke sekolah di kampung. Ikmal nampak sedih sangat nak berpisah dgn mamanya ... dah 2 minggu berkepit dengan mamanya ... tipulah kalau aku tak sedih ... ikut perancangan awal ... aku nak sekolahkan Ikmal di Shah Alam kembali ... tapi hbby tak bersetuju ... MIL pun tak bagi ... suruh habiskan juga Tahun Satu di sana.

Sepanjang cuti 2 minggu ... macam2 tempat we all bawa Ikmal jalan2 ... ke Penang, Sg Petani dan juga singgah ke Bukit Merah Laketown Resort. Asalnya nak ke Tambun, Ipoh tapi entah camana menyimpang ke Bukit Merah ... ada nostalgia sambut anniversary yg pertama 8 tahun yg lalu. Tapi keadaan tak sama seperti dulu ... malam minggu tidak semeriah kunjungan kami yg pertama. Juga air di taman tema agak keruh. Namun bagi Ikmal & 5 orang sepupunya ... tetap menyeronokkan.







Balik dari Bukit Merah, kak Zah meneruskan perjalanan ke Cameron Highland, tapi kitaorg terpaksa balik ke Shah Alam sebabnya kena datang IPGM sempena lawatan Ment. Pendidikan pada 3 Jun tempohari. Kemudian balik kampung tolong family buat persiapan utk majlis perkahwinan adik pada 6 Jun.

Semasa minggu kedua cuti ... hampir setiap hari bawa Ikmal jalan-jalan dri tghari sampai ke malam. Puaskan hatinya menikmati suasana malam di bandaraya Shah Alam dan Kuala Lumpur. Walau hanya 2 minggu ... aku merasa puas dapat menghabiskan masa bersamanya.

No comments: