Thursday, April 2, 2009

Maafkan Mama Sayang!

Hari ni aku dirundung kesal tak sudah ... tengahari semalam janji nak call imal lagi waktu malam ... akibat sibuk dengan tugasan ... aku tak sedar masa berlalu ... bila teringat, Imal dah pun tertidur.
Memang kebiasaan waktu tengahari memang call Imal ... tapi hari ini aku hanya tersedar masa jam sudah menunjukkan 2.30 petang ... ketika Imal sudah berada di sekolah agama ...
Dan tadi buat kesekian kalinya ... 8.30 malam baru teringat nak call ... malangnya Imal sudah tertidur ketika menanti panggilan mamanya ...

Bila MIL cerita tentang penantian Imal yg sejak malam semalam menanti panggilanku ... aku terasa bersalah yg amat ... Imal menyembunyikan diri waktu nak ke sekolah agama semata2 takut aku menalifon sewaktu dia di sekolah agama ... dan begitu juga selepas balik dari sekolah ... asyik tertanya2 bila mamanya nak call ...

Rasa rindu, rasa bersalah ... bertindan2 dalam diri ... betapa anakku sentiasa menghitung hari menanti tibanya hari Sabtu ... hari di mana dapat berjumpa mamanya. Minggu ni hubby ada aktiviti di sekolah ... petang Sabtu baru dapat balik kampung ... kesiannya anak mama !

No comments: