Tuesday, July 22, 2008

Angkara Kelalaianku

21hb july, hari ni aku pergi keje dlm keadaan kelam kabut ... maklum saja punch clock kat tempat keje awal 5 min ... baru setengah jam memulakan keje ... husband call, rupanya aku terbawa kunci rumah suamiku, manakala kunciku ada di dalam beg yang kubawa ... hendak tak hendak aku terpaksa pulang ke rumah utk menghantar kunci.

sepatutnya kul 10am, aku kena menghadiri taklimat kitar semula, tapi cc izinkan aku balik ... so alang2 dah balik terus apply cuti kecemasan ... tak kuasa nak patah balik ... tol mahal ... minyak apatah lagi. sebelum tu aku pastikan tugasan yg ada ku siapkan segera ... lagipun ari ni bos tak de, dgrnya ada mesyuarat.

ehm ... sampai umah ... say sorry to my hubby ... terus masak utk lunch hour ... lauk simple jer ... ikan goreng, sambal belacan dan sayur air ... jadilah ... lagipun my hubby jenis tak kisah sgt. apa yg aku masak ... semua ok baginya.

lepas suami dan anak g sekolah ... konon nak kemas umah ... lepas makan tghari, mata kuyu ...sedap la tarik selimut ... sudahnya lena sampai ke ptg , dlm kul 3 stgh ... kelam kabut bangun nak solat zuhur ... pastu baru start sapu sampah, mop lantai dan lipat kain baju yg dah bertimbun2 tu. khusyuk buat keje lupa lak my favorite, drama indon Soleha ... cepat2 solat Asar, dan sempat la tgk w/pun dah separuh jalan...

kay .. jap lagi abg dan imal balik sekolah ... kena masak utk dinner lak ...

No comments: