Tuesday, December 29, 2009

Perihal Posting Lagi!

Semalam aku terima sms drpd sorang member sekelas ... Efa memaklumkan bahawa dia dapat penempatan di SK Taman Tun 1. Tahniah untuk Efa sebab sekolah tu berhampiran dengan rumahnya.

Ada member call bagitau sapa yang dapat Kuala Lumpur, pegi jabatan pendidikan, kita boleh pilih sendiri sekolah mana yang kosong. Sesuatu benda tu akan mudah jika dipermudahkan dan menyenangkan kedua-dua pihak. Entahlah ... aku berharap sangat semoga aku dapat sekitar Shah Alam juga.

Berita terkini yang diterima, penempatan posting boleh diketahui pada 30hb, iaitu esok. Dari sehari ke sehari ... aku serahkan semuanya pada Ilahi ... semoga penantian ini menjadi takdir yang trbaik untukku.

Petang ni, MIL akan datang Shah Alam dan tidur di rumahku. Adik ipar baru menerima cahaya mata yang pertama di Marang, Terengganu. Jadi ayah dan mak akan ke sana melihat cucu yang ke 10. Tiket bas pukul 9.30 pagi esok. Cadangan asal nak naik bas malam, tapi lepas kes accident bas di Ipoh tempohari, rasa bimbang nak naik bas waktu malam. Sepanjang minggu ni abang ke sekolah, jadi menjadi tugasku untuk menghantar MIL ke stesen bas Seksyen 17. Sebenarnya dah lama sangat aku tak memandu sendiri sejak habis belajar KPLI.

Bercerita pasal kemalangan bas tempohari, salah seorang mangsa kemalangan maut itu merupakan adik ipar kepada sepupuku. Berasal dari Sg Besar dan baru menamatkan matrikulasi sebelum menyambung ijazah. Merupakan anak bongsu daripada 2 beradik. Sedih sangat bila dengar ibu arwah yang pengsan berkali2 kerana terkejut. Apapun, ajal dan maut sudah ditentukan. hanya Al-Fatihah untuk arwah dan mangsa yang lain2.

No comments: