Thursday, August 27, 2009

Layan Perasaan La Pulak ...

Cuti dah semakin ke penghujung ... tapi sebenarnya banyak benda yang nak kusettlekan sepanjang minggu cuti ini ... tapi masih tertangguh ... banyak peristiwa mendukacitakan yang berlaku sepanjang minggu ini ... juga minggu sebelum bercuti ... yang terlalu payah untuk kuluahkan ...

Puasa masuk hari ke-6 ... badan tak sihat dari semalam ... selsema+seram sejuk+pening ... semuanya bercampur baur ... itu yang menyebabkan satu kerja apa pun tak jadi ... tambah pulak dengan cuaca yang sejuk2 ni ... menyebabkan aku terus dibelenggu kemalasan yang tak berkesudahan ...

Tahun 2009 banyak mencatatkan peristiwa besar dalam hidupku ... antara suka dan duka ... antara ria dan tangis ... semuanya bergumpal menjadi satu ... kadangkala menjadikan aku insan yang kian tabah ... namun ada masanya aku rasa bagaikan ingin jatuh tersungkur ...

Habis pengajian 1999 ... bergelumang selama 8 tahun dalam industri warehouse ... juga banyak mencatatkan suka duka ... Tahun 2008 ... berpeluang bekerja di sektor awam ... walau banyak cabaran kerana banyak perkara baru yg perlu kupelajari ... namun banyak pengalaman indah yang kulewati ... pengalaman yg tidak akan aku dapat di mana2 ...

Kini ... tahun 2009 ...setelah lama meninggalkan alam pendidikan ... aku kembali bergelumang dengan buku2 ... banyak manisnya ... namun banyak juga pahitnya ... apa2 pun ...inilah kehidupan yang telah kupilih senekadnya ... dan aku bersyukur kerana terpilih untuk melalui saat2 sukar ini ... kerana di dalamnya banyak kemanisan ... andai aku kuat dan tabah ... pasti kemanisan itu akan kunikmati ...

2 comments:

Eta said...

apasal sentimental je... banyakkan bersabar..........

seroja-08 said...

macam2 hal ... nantilah kalau kita jumpa ... akak citer ...