Saturday, August 8, 2009

Aktiviti Gotong Royong Perdana

Hari ni berlangsungnya xtvt gotong royong perdana sk ttdi jaya. selain tu majlis penyampaian hadiah kerana memenangi hadiah pertama kempen kitar semula MPSA ... dan pelancaran derma buku ''drop a book'' ...

aku ditugaskan untuk membersihkan makmal sains bersama seorang guru sains dan 4 orang tunas puteri. Malangnya, guru tersebut MC hari ni ... sedangkan aku berharap dengannya utk memberi arahan untuk membersihkan makmal tersebut ... dan aku hanya membantu .... dan bila masuk ke dalam makmal sains ... tuhan jer yang tahu betapa terkejutnya aku tengok betapa kotor dan berhabuknya ...

diisebabkan aku tak pernah masuk makmal sains ... so tak de satu pun perkakas yang kubawa ... ke sana sini minta kain buruk, sabun dan batang mop ... dan yang nyatanya ... aku teramat-amat letih hari ini.

sekolah abg sks17 adakan karnival mesra hari ini ... pukul 5 petang baru sampai rumah. ikmal ke rumah acik milahnya ... so aku tak balik kampung hari ni ... lagipun banyak kerja sekolah yang tertangguh ... penulisan jurnal dan macam2 lagi ...

No comments: