Sunday, January 17, 2010

Cerita Minggu Ini!

Berakhirnya minggu ke-2 alam perguruanku ... banyak tugasan yg aku bawa balik utk dilunaskan dalam 2 hari bercuti ni ... tapi masalahnya satu apa pun aku tak usik. Malam ni aku nekad nak menyiapkan sebahagian yg termampu. Sepanjang minggu ni mood aku dalam zon di awang-awangan. Sebabnya ... biarlah rahsia buat masa ini! Tiba masanya ... aku pasti umumkan.

Ikmal juga sudah seminggu memulakan persekolahan di SK Bkt Jelutong ini. Nampaknya dia happy sangat, maklumlah satu sekolah dengan mamanya dan persekitaran sekolah yang jauh bezanya dengan sekolah di Sg. Tengi. Aku mengajar sesi pagi dan Ikmal bersekolah sesi petang. Setiap pagi papanya akan menghantar dan menjemputnya di sekolah agama di TTDI Jaya, kemudian barulah menghantar ke sekolah kebangsaan sebelum bergegas ke Seksyen 17. Terima kasih yang tidak terhingga buat papa yang banyak memudahkan urusanku. Dan menjadi tugasku setiap hari untuk menjemput Ikmal setiap kali pulang dari sekolah.

Hari Khamis baru2 ni, enjin kereta tak boleh hidup setelah aku parking untuk menjemput Ikmal. Masa tu aku dah teringat bateri kereta yang dah 2 tahun usianya. Dan memang tak syak lagi, memang bateri kereta dah kong. Terpaksalah call hubby yang berkejar balik untuk tengokkan kereta, dan hendak tak hendak dalam keadaan kewangan yang runcing, terpaksa juga la beli bateri kereta yg baru. Seperti satu kebetulan pula, semasa minggu kedua aku bekerja di Kementerian Kewangan dahulu, keretaku tak boleh dihidupkan selepas aku mengisi minyak, bateri habis. Dan kini, minggu kedua aku bergelar guru, kejadian yang sama berulang.

Ehm.. sebelum terlupa, hari Isnin aku menerima seorang lagi anak buah lelaki. Dilahirkan di Hospital Sg Buloh dan diberi nama Muhamad Ammar Hafiy. Tahniah untuk adik iparku Haslinawati dan Hisyam dengan kelahiran cahaya mata yang kedua.

No comments: